Voorbeeld head en meta tags

Om een goed overzicht te krijgen van correcte head en meta tags geef ik u een stuk uit de website van de SEO checklist. Het is ook mogelijk om bij andere website’s de broncode te bekijken en hier informatie uit te halen. In Microsoft Internet Explorer klikt u hiervoor op pagina – bron weergeven.

Lees het hele artikel...

Voeg overige opties voor link toe, zoals RSS en een favicon

Een RSS feed is een technisch hulpmiddel waarmee mensen zich op kunnen abonneren. Wanneer iemand zich heeft ingeschreven ontvangt hij/zij bij elke nieuwe toevoegin een seintje. Een favicon is een afbeelding welke weergeven wordt voor de title van uw pagina of tussen de bookmarks/favorieten. Op welke plaatst precies de favicon weergeven wordt ligt aan het […]

Lees het hele artikel...

Geef elke pagina een andere title, description en keywords mee

Om met zoveel mogelijk pagina’s in de resultaten te komen dient u alle pagina’s een andere title, description en keywords te geven welke betrekking hebben tot de betreffende pagina.

Lees het hele artikel...

Eventueel overige meta tags (copyright, robots)

We zijn nu beland bij de overige meta tags, welke minder belangrijk zijn als de title, description en keyword tags, maar ook deze hebben invloed op de zoekmachine vriendelijkheid van uw website. In de copyright tag kunt u uw copyright plaatsen, u doet dit met de volgende code: -META NAME=”copyright” content=”Hier uw copyright”- Ook belangrijk […]

Lees het hele artikel...

Zorg voor een keywords meta tag

In de keywords meta tag plaatsen we de zoekwoorden welke u zelf bedacht heeft of gevonden heeft via andere manieren (zie hoofdstuk 1). U plaatst deze keywords dus in de keywords meta tag, en scheid deze doormiddel van een komma. De keywords meta tag heeft de volgende code: -META NAME=”KEYWORDS” CONTENT=”Keywoorden, gescheiden, door, een, komma”-

Lees het hele artikel...

Maak een aantrekkelijke en geoptimaliseerde description tag

De discription tag is de beschrijving van uw website welke onder de titel van uw website in de zoekmachine resultaten zal verschijnen. Het is dus belangrijk dat deze beschrijving klopt en zo duidelijk mogelijk weergeeft wat er op uw website te vinden is. Probeer ook hier weer de belangrijke zoekwoorden in terug te laten komen. […]

Lees het hele artikel...

Zet de keywords vooraan in de title

Vooraan in de title van uw pagina vermeldt u de belangrijke keywords. Wanneer uw domeinnaam ook de keywords bevatten is dit al logisch, wanneer u een domeinnaam heeft zonder keywords probeer dan een slimme titel te bedenken waarin de keywords vooraan staan.

Lees het hele artikel...

Plaats alle javascript, CSS etc. extern

Alle javascript codes, stylesheets (CSS opmaak codes) en overige onderdelen moeten extern geplaatst worden. U kunt in uw bronbestand naar deze bestanden verwijzen door middel van HTML. Om te verwijzen naar de stylesheet (CSS) kunt u deze code gebruiken: –link rel=”stylesheet” href=”style.css” type=”text/css”– Al het CSS gedeelte plaatst u in het bestand style.css en plaatst […]

Lees het hele artikel...

Zet de belangrijke codes in uw bron bovenaan

Het is moeilijk om aan te geven wat de belangrijkste codes zijn maar denk hierbij bijvoorbeeld aan de title en keywords tags. Verder in dit hoofdstuk laat ik de codes zien van De SEO checklist website (http://www.deseochecklist.nl) welke u kunt aanhouden als richtlijn.

Lees het hele artikel...

De head en meta tags inleiding

Voor dit onderdeel is een kleine kennis van HTML meegenomen. Mocht u dit (nog) niet hebben, geen zorgen. Met behulp van Google en met mijn hulp komt het helemaal goed!

Lees het hele artikel...

Next Page »